Etkili İletişim Test Soru ve Cevapları
TEST 1
1. İletişimde mesaj öğesi başka hangi kelimeyle ifade edilir?
A) İleti B) Uyarı C) Haber D) Beyan E) Açıklama
2. Aşağıdakilerden hangisi mesajın geçtiği kanal çeşitlerinden biridir?
A) Konuşmacı B) Dinleyici C) Alıcı D) Kodlama E) Televizyon
3. Aşağıdakilerden hangisinde iletişimin temel öğeleri doğru sıralanmıştır?
A) Mesaj - Kaynak - Kanal - Alıcı
B) Kaynak - Mesaj - Kanal - Alıcı
C) Kaynak - Alıcı- Mesaj - Kanal
D) Mesaj - Kanal - Kaynak - Alıcı
E) Kaynak - Kanal - Alıcı - Mesaj
4. Aşağıdakilerden hangisi iletişim sürecinin temel öğelerinden değildir?
A) Kaynak B) Televizyon C) Hedef D) Ortam E) Mesaj
5. Aşağıdakilerden hangisi yalnızca yazılı iletişim aracıdır?
A) Mektup B) Televizyon C) İnternet D) Gazete E) Cep Telefonu
6. İletişimle ilgili aşağıdaki hükümlerden hangisi yanlıştır?
A) Beden dili kullanmak bir çeşit iletişimdir.
B) Argo kullanmak iletişimde başarıyı artırır.
C) Başarılı bir iletişim için açık ve sade bir dil kullanmak gerekir.
D) Bir iletişimde kullanılan dilin içeriği, dilin kalitesini belirler.
E) İletişimin etkinliği için hedefin kültür ve etiğinin seviyesine göre konuşmak gerekir.
7. Bir kişiden hoşlanmama anlamına gelen kelimeye ne denir?
A) Antipati B) Empati C) Sempati D) Entropi E) Sosyapati
8. İletişimde mesajın şifrelerinin çözülmesine ne ad verilir?
A) Kaynak B) Mesaj C) Kodlama D) Hedef E) Kod Açma
9. Aşağıdakilerden hangisi sözlü iletişim çeşitlerindendir?
A) TV Belgeseli B)Mitingde Konuşma C)Kitap
D) Makale E) Mektup
10. Aşağıdakilerden hangisi profesyonel hayatta erkekler için imajı olumsuz etkileyen iletişim unsurlarındandır?
A) Üstten 3 düğmesi açık gömlek
B) Takım Elbise
C) Boyalı Ayakkabı
D) Düzgün Tıraş
E) Ütülü pantolon, gömlek
11. Aşağıdakilerden hangisi iletişim konusu ile ilgili doğru bilgi değildir?
A) İnsanlar arasındaki iletişim sadece konuşarak gerçekleşir.
B) İletişim birlikte yaşamanın bir gereğidir.
C) Mesajların kullandığı somut araçlara kanal denir.
D) İletişimi başlatana kaynak denir.
E) İletişimin pek çok çeşidi vardır.
12. Aşağıdakilerden hangisi kitle iletişiminin işlevlerinden biri değildir?
A) Manipülasyon B) Halkı Eğitme C) Halkı Bilgilendirme
D) Birlik ve Beraberliği Sağlama E) Haber Verme
13. Bir kişiye hissedilen pozitif (olumlu) duyguya ne denir?
A) Empati B) Sempati C) Entropi D) Sosyopati E) Antipati
14. "Bir insanı başkasının yerine koyma" tarifi hangi kavramı anlatmaktadır?
A) Antipati B) Sempati C) Duyumsama D) Duygusallık E) Empati
15. İletişimde, iletişimi ilk başlatana ne denir?
A) Hedef B) Mesaj C) Kaynak D) Ortam E) Alıcı
16. Aşağıdakilerden hangisi iletişimde kullanılan 5N1K formülündeki 1K'yı ifade eden kelimedir?
A) Kaç B) Kez C) Kaçıncı D) Kim E) Kaç kere
17. İletişim nasıl bir süreçtir?
A) İletişim; bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma sürecidir.
B) İletişim bir karar verme sürecidir.
C) İletişim bir düşünme sürecidir.
D) İletişim bir yönetim sürecidir.
E) İletişim bir bilgi yönetim sürecidir.
18. Aşağıdakilerden hangisi iletişim çatışması doğrudan sebeplerden değildir?
A) Kültürel Faktörler B) Rol Farklılıkları C) Sosyal Çevre Faktörü
D)Empati E) Algı Farklılıkları
19. Aşağıdakilerden hangisi kitle iletişiminin tanımıdır?
A) Birtakım iletişim araçlarının hedef kitleye ulaştırılması sürecine denir.
B) Birtakım bilgilerin / sembollerin personele iletilmesi sürecine denir.
C) Birtakım bilgilerin / sembollerin, bir takım hedefler tarafından üretilerek
iletişim kuralları haline getirilmesi sürecine denir.
D) Birçok iletişim bilgisinin toplanarak insanlara dağıtılması sürecine denir.
E) Birtakım bilgilerin / sembollerin, bir takım kaynaklar tarafından üretilmesi, geniş
insan topluluklarına iletilmesi ve bu insanlar tarafından yorumlanması sürecine denir.
20. Aşağıdakilerden hangisi iletişimin engellerinden değildir?
A) Korku B) Ön Kabul C) Kararlılık D) Duyarsızlık E) Alınganlık
21. İletişim sürecinde alıcının, vericiye tepkilerini aktardığı süreç aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilir?
A) Kanal B) Mesaj C) İleri Bildirim D) Geri Bildirim E) Kodu Açma
22. Aşağıdakilerden hangisi stresle başa çıkmanın kişisel yollarından değildir?
A) Bedensel hareket (egzersiz) yapma
B) Olumlu hayal kurma
C) Stres kaynağı bulma
D) Gülümseme
E) Her şeye 'evet' deme
23. Aşağıdakilerden hangisi iletişimi engelleyen davranışlardan değildir?
A) Sürekli yüksek perdeden konuşmak
B) Karşıdakinin seviyesine göre hitap etmek
C) Muhatabın dediklerini onaylama
D) Sen diliyle onaylamak
E) Dış görünüşünü serbest bir şekilde kafasına göre belirlemek
24. Aşağıdakilerden hangisi iletişim hatalarına yol açar?
A) Açık bir dil kullanma
B) Kavramları açıklama
C) Muhatabı tehdit etme
D) Muhatabın fikirlerini de sorma
E) Muhataba karşı açık olma
25. Etkili iletişim için beden dilinin kullanılmasına ilişkinin aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Konuşurken insanlardan gözünüzü kaçırmayın.
B) Karşınızdaki onaylamak için başınızı her iki yana doğru sallayın.
C) Konuşurken yüzünüzü, konuştuğunuz kişilere doğru dönün.
D) Çok fazla konuşmayın.
E) Jest (el-kol) kullanımında aşırıya kaçmayın.
CEVAPLAR
1- A 2- E 3- B 4- B 5- A 6- B 7- A 8- E 9- B 10- A 11- A 12- A 13- B 14- E
15- C 16- D 17- A 18- D 19- E 20- C 21- D 22- E 23- B 24- C 25- B
TEST - 2
1. En etkili iletişim yolu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ses Tonu B) Olumlu Kelimeler C) Olumsuz Kelimeler D) Beden Dili E) Öğüt Verme
2. Karşımızdaki empatik tepki vermenin iki yolu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Beden dilimizi kullanarak - Yazılı olarak
B) Beden dilimizi kullanarak - Sözlü olarak
C) Otoritemizi kullanarak - Sözlü olarak
D) Otoritemizi kullanarak - Yazılı olarak
E) Hiçbiri
3. İletişimde kaynaktan gelen iletiye karşı alıcının verdiği tepkiye ne ad verilir?
A) Gürültü B) Kodlama C) Geri Bildirim D) Kaynak E) Empati
4. Aşağıdakilerden hangisi kitle iletişim araçlarındandır?
A) Radyo B) Telefon C) Dilekçe D) Mektup E) E-Mail
5. Aşağıdakilerden hangisi iletişim çeşitlerinden değildir?
A) Yazılı İletişim B) Sözlü İletişim C) Görsel İletişim
D) Kitlesel İletişim E) Şiddetli İletişim
6. Aşağıdakilerden hangisi iletişimin temel öğelerinden değildir?
A) Yorum B) Kaynak C) Hedef D) Mesaj E) Kanal
7. İletişim süreciyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Tek yönlüdür.
B) Dinamiktir.
C) Daireseldir.
D) Devamlıdır.
E) Karmaşıktır.
8. Aşağıdakilerden hangisi iletişim sayılmazdır?
A) Telefon Etme B) Ders Çalışma C) Selamlaşma
D) Sohbet Etme E) Sosyal Paylaşım Sitelerinde Sohbet (Chat)
9. İletişimde "resmi mesafe" olarak da bilinen el ve sıkışma dışında fiziksel bir yakınlığı gerektirmeyen mesafeye ne denir?
A) Arkadaşlık Mesafesi
B) Samimi Mesafe
C) Sosyal Mesafe
D) Kişisel Mesafe
E) Mahrem Mesafe
10. Aşağıdakilerden hangisi iletişimi engelleyen davranışlardan değildir?
A) Kendini hep haklı görmek,
B) İşi yokuşa sürmek,
C) Karşısındakini gözleriyle süzmek
D) Karşısındakine söz hakkı vermek
E) Hataları vakit geçirmeden yüzüne söylemek
11. " Ne söylediğimizden daha önemlisi, nasıl söylediğimizdir."
Cümlesi iletişimde hangi kavramın önemini vurgulamaktadır?
A) Empati B) Enformasyon C) Beden Dili D) Yaşantı E) Öğrenme
12. Aşağıdakilerden hangisi iletişim engellerinden "Alınganlık" ile yakın anlama sahiptir?
A) Bencillik B) Duyarlılık C) Duygusallık D) Kişiselleştirme E) Umursamazlık
13. İnsanların duygularını gösterdiği en belirgin bölge neresidir?
A) Kaş B) Ağız C) Yüz D) El E) Ayak
14. 1. Kişi değil davranışı eleştirilmelidir.
2. Uyarı hemen anında verilmelidir.
3. Başkalarının yanında eleştiri yapılmamalıdır.
4. Eleştiri yapılırken kişinin daha önce yaptığı hatalar da anlatılmalıdır.
Eleştiri yaparken yukarıdakilerden hangilerine özen gösterilmelidir?
A) 1 - 2 - 4 B) 2 - 3 - 4 C) 1 - 3 - 4 D) 1 - 2 - 3 E) Hepsi
15. I. Empati, kendini karşındakinin yerine koyabilmektir.
II. Empatik iletişimde karşındakinin duygu ve düşüncelerin doğru olarak algılamamız
önem arz etmektedir.
III. Empatik iletişim kuran kişinin zihninde oluşan empatik anlayışın, karşısındaki kişiye
iletilmesi davranışının gerçekleşmesi gerekir.
IV. Empatik iletişimde karşıdaki kişiyle aynı fikri savunmak, yandaş olmak vardır.
Yukarıdaki tanımlamalardan "empati" ile ilgili doğru olanlar hangi şıkta bir arada verilmiştir?
A) I, II ve III B) I, II ve IV C) I,III ve IV D) III ve IV E) II, III ve IV
16. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi "etkin iletişimin" önünde engel değildir?
A) Ön kabuller B) Dinleme C) Benmerkezcilik D) Duyarsızlık E) Korkular
17. Bir insanı anlamak ve hak vermek ayrı konulardır. Bu durumda;
A) Anlamak sempati, hak vermek empatidir.
B) Anlamak empati, hak vermek sempatidir.
C) Duruma göre hem anlamak hem de hak vermek empatidir.
D) Duruma göre hem anlamak hem de hak vermek sempatidir.
E) Hepsi yanlıştır.
18. İyi iletişim kuran insanlarla, kuramayan insanlar arasında belirgin farkı tayin eden kişiler arası faktör, aşağıdakilerden hangisi değildir?
A)Öfke B) Sosyal Statü C) Kendini Açığa Vurma D) İfade Berraklığı E) Benlik
19. Gerektiğinde 'HAYIR' diyebilmek için aşağıdakilerden hangisi doğru olur?
A) Hayır dememizin haklılığını anlatmak için çok çabalamalıyız.
B) Hayır derken baskı altında kaldığımızda boyun eğmeliyiz.
C) Karşıdakinin duygularını anlamaya çalışmakla vakit kaybetmemeliyiz.
D) İki ayrı taraf olduğunu göstermeliyiz.
E) Neden hayır dediğimizi açıklamalıyız.
20. "Ne söylediğimizden daha önemlisi nasıl söylediğimizdir." cümlesi iletişimde hangi kavramın önemini vurgulamaktadır?
A) Empati B) Enformasyon C) Beden Dili D) Yaşantı E) Öğrenme
21. Algıda seçicilik nedir?
A) Kişinin ilgilendiği konularla ilgili mesajları seçmesidir.
B) Kişinin işine geldiği gibi cevap vermesidir?
C) Kişinin seçimlerinin doğruluğunu herkese kabul ettirmeye çalışmasıdır.
D) Kişinin sadece birkaç kişiyle görüşmesidir.
E) Hiçbiri
22. Aşağıdakilerden hangisi başarılı iletişimin unsurlarından değildir?
A) Karşımızdaki kişiye saygı duymak
B) Terbiyeli ve nazik olmak
C) Empati
D) Duygusal davranmak
E) Hepsi
23. Günlük yaşamda karşılaşılan engeller ve zorlanmalar karşısında duyulan ruhsal gerginlik ve
huzursuzluk haline ................................. denir.
A) Stres B) Depresyon C) Zorlanma D) Savunma E) Sinirlenme
24. Aşağıdakilerden hangisi iletişim hatalarına yol açar?
A) Açık bir dil kullanma
B) Kavramları açıklama
C) Muhatabı tehdit etme
D) Muhatabın fikirlerini de sorma
E) Muhataba karşı açık olma
A) Radyo B) Telefon C) Dilekçe D) Mektup E) E-Mail
5. Aşağıdakilerden hangisi iletişim çeşitlerinden değildir?
A) Yazılı İletişim B) Sözlü İletişim C) Görsel İletişim
D) Kitlesel İletişim E) Şiddetli İletişim
6. Aşağıdakilerden hangisi iletişimin temel öğelerinden değildir?
A) Yorum B) Kaynak C) Hedef D) Mesaj E) Kanal
7. İletişim süreciyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Tek yönlüdür.
B) Dinamiktir.
C) Daireseldir.
D) Devamlıdır.
E) Karmaşıktır.
8. Aşağıdakilerden hangisi iletişim sayılmazdır?
A) Telefon Etme B) Ders Çalışma C) Selamlaşma
D) Sohbet Etme E) Sosyal Paylaşım Sitelerinde Sohbet (Chat)
9. İletişimde "resmi mesafe" olarak da bilinen el ve sıkışma dışında fiziksel bir yakınlığı gerektirmeyen mesafeye ne denir?
A) Arkadaşlık Mesafesi
B) Samimi Mesafe
C) Sosyal Mesafe
D) Kişisel Mesafe
E) Mahrem Mesafe
10. Aşağıdakilerden hangisi iletişimi engelleyen davranışlardan değildir?
A) Kendini hep haklı görmek,
B) İşi yokuşa sürmek,
C) Karşısındakini gözleriyle süzmek
D) Karşısındakine söz hakkı vermek
E) Hataları vakit geçirmeden yüzüne söylemek
11. " Ne söylediğimizden daha önemlisi, nasıl söylediğimizdir."
Cümlesi iletişimde hangi kavramın önemini vurgulamaktadır?
A) Empati B) Enformasyon C) Beden Dili D) Yaşantı E) Öğrenme
12. Aşağıdakilerden hangisi iletişim engellerinden "Alınganlık" ile yakın anlama sahiptir?
A) Bencillik B) Duyarlılık C) Duygusallık D) Kişiselleştirme E) Umursamazlık
13. İnsanların duygularını gösterdiği en belirgin bölge neresidir?
A) Kaş B) Ağız C) Yüz D) El E) Ayak
14. 1. Kişi değil davranışı eleştirilmelidir.
2. Uyarı hemen anında verilmelidir.
3. Başkalarının yanında eleştiri yapılmamalıdır.
4. Eleştiri yapılırken kişinin daha önce yaptığı hatalar da anlatılmalıdır.
Eleştiri yaparken yukarıdakilerden hangilerine özen gösterilmelidir?
A) 1 - 2 - 4 B) 2 - 3 - 4 C) 1 - 3 - 4 D) 1 - 2 - 3 E) Hepsi
15. I. Empati, kendini karşındakinin yerine koyabilmektir.
II. Empatik iletişimde karşındakinin duygu ve düşüncelerin doğru olarak algılamamız
önem arz etmektedir.
III. Empatik iletişim kuran kişinin zihninde oluşan empatik anlayışın, karşısındaki kişiye
iletilmesi davranışının gerçekleşmesi gerekir.
IV. Empatik iletişimde karşıdaki kişiyle aynı fikri savunmak, yandaş olmak vardır.
Yukarıdaki tanımlamalardan "empati" ile ilgili doğru olanlar hangi şıkta bir arada verilmiştir?
A) I, II ve III B) I, II ve IV C) I,III ve IV D) III ve IV E) II, III ve IV
16. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi "etkin iletişimin" önünde engel değildir?
A) Ön kabuller B) Dinleme C) Benmerkezcilik D) Duyarsızlık E) Korkular
17. Bir insanı anlamak ve hak vermek ayrı konulardır. Bu durumda;
A) Anlamak sempati, hak vermek empatidir.
B) Anlamak empati, hak vermek sempatidir.
C) Duruma göre hem anlamak hem de hak vermek empatidir.
D) Duruma göre hem anlamak hem de hak vermek sempatidir.
E) Hepsi yanlıştır.
18. İyi iletişim kuran insanlarla, kuramayan insanlar arasında belirgin farkı tayin eden kişiler arası faktör, aşağıdakilerden hangisi değildir?
A)Öfke B) Sosyal Statü C) Kendini Açığa Vurma D) İfade Berraklığı E) Benlik
19. Gerektiğinde 'HAYIR' diyebilmek için aşağıdakilerden hangisi doğru olur?
A) Hayır dememizin haklılığını anlatmak için çok çabalamalıyız.
B) Hayır derken baskı altında kaldığımızda boyun eğmeliyiz.
C) Karşıdakinin duygularını anlamaya çalışmakla vakit kaybetmemeliyiz.
D) İki ayrı taraf olduğunu göstermeliyiz.
E) Neden hayır dediğimizi açıklamalıyız.
20. "Ne söylediğimizden daha önemlisi nasıl söylediğimizdir." cümlesi iletişimde hangi kavramın önemini vurgulamaktadır?
A) Empati B) Enformasyon C) Beden Dili D) Yaşantı E) Öğrenme
21. Algıda seçicilik nedir?
A) Kişinin ilgilendiği konularla ilgili mesajları seçmesidir.
B) Kişinin işine geldiği gibi cevap vermesidir?
C) Kişinin seçimlerinin doğruluğunu herkese kabul ettirmeye çalışmasıdır.
D) Kişinin sadece birkaç kişiyle görüşmesidir.
E) Hiçbiri
22. Aşağıdakilerden hangisi başarılı iletişimin unsurlarından değildir?
A) Karşımızdaki kişiye saygı duymak
B) Terbiyeli ve nazik olmak
C) Empati
D) Duygusal davranmak
E) Hepsi
23. Günlük yaşamda karşılaşılan engeller ve zorlanmalar karşısında duyulan ruhsal gerginlik ve
huzursuzluk haline ................................. denir.
A) Stres B) Depresyon C) Zorlanma D) Savunma E) Sinirlenme
24. Aşağıdakilerden hangisi iletişim hatalarına yol açar?
A) Açık bir dil kullanma
B) Kavramları açıklama
C) Muhatabı tehdit etme
D) Muhatabın fikirlerini de sorma
E) Muhataba karşı açık olma
25. Bir işi yapmak için içimizde duyduğumuz güçlü isteğe ne denir?
A) Dürtü B) İçgüdü C) Empati D) Sempati E) Motivasyon
Cevaplar
1 - D 2 - B 3 - C 4 - A 5 - E 6 - A 7 - A 8 - B 9 - C 10 - D 11 - C 12 - D 13 - C
14 - D 15 - A 16 - B 17 - B 18 - B 19 - E 20 - C 21 - A 22 - D 23 - A 24 - C 25 - E
Bu Yayına Yorum Yapın